Blog

Doe mee aan de volgende social media challenge!

Waarom? Onbetaalbare mond-tot-mondreclame We zitten massaal en vaak op sociale media Echt contact, snelle feedback   Dus het levert je een betere relatie met je (vaste) klanten op, een breder bereik en belangrijke klantinzichten. Daarom deden meer dan 50 ondernemers vorig jaar al mee aan onze basistraining over Facebook, Instagram en Google Mijn Bedrijf. En dat smaakt naar meer. Op veler verzoek hebben we daarom een nieuwe uitdaging voor jullie geproduceerd: de Social Media Challenge Pro (2.0) Challenge. Binnen 30 dagen ben je weer helemaal bij over de laatste ontwikkelingen op het gebied van sociale media. We kijken samen natuurlijk…

Vrijetijdsondernemers Oude IJsselstreek gaan sociaal

“Wat ben je overspoeld met opdrachten, tips en informatie. Het was veel om te behapstukken he? Dus hierbij een virtueel schouderklopje voor alle acties die je tijdens de challenge hebt uitgevoerd, klasse!!” Zo besloot Hester Timmerman de social media challenge van de Online Challenge Academy, een initiatief van City Result. De maand februari was voor tientallen partners van Achterhoek Toerisme uit de Oude IJsselstreek namelijk het moment om aan de slag te gaan met hun Facebook, Instagram en Google Mijn Bedrijf accounts. Aan de Social Media Challenge Oude IJsselstreek deden 46 ondernemers mee. Enkele reacties na afloop: “Echt inspirerend en…

Terugblik op de eerste social media challenges in de Achterhoek

In november en december werden in opdracht van Achterhoek Toerisme social media challenges georganiseerd voor ondernemers uit Lochem en voor vrijetijdsondernemers die partner zijn van ‘Karakteristiek Achterhoek’. Een maand lang gingen ze iedere werkdag aan de slag met opdrachten om de interactie en bereik op hun sociale media (o.a. Facebook, Google Mijn Bedrijf en Instagram) te vergroten. Aan de challenge in Lochem deden 45 mensen online mee en de Facebook groep van Karakteristiek Achterhoek telde 34 deelnemers. Het was leuk om te zien, dat in de Facebook groep van Lochem het bericht over inspirerende social media kanalen van anderen nog…

Safari’s in Kampen leverden bijzondere ontmoetingen op

Op vrijdag 8 en zondag 10 oktober 2021 organiseerde City Result een tweetal verrassende wandelsafari’s door Kampen. Deelnemers werden op willekeurige volgorde met elkaar in teams gebracht en gingen op volstrekt willekeurige manieren op verkenning door de stad. Hiervoor werd het concept van de ‘Experimental Travel Challenge’ ingezet. En dat leverde nieuwe verbindingen tussen mensen op, sterke verhalen en heel veel plezier. Hiermee vormden de safari’s een geslaagde bijdrage aan het Ontmoetingsfestival Kampen. Een meerdaags evenement om contacten tussen mensen in Kampen en daarbuiten te versterken vanuit de gedachte dat iedereen erbij hoort en iedereen mee kan doen: “Kampen All…

Hospitality Challenges smaken naar meer

In juni en juli konden alle vrijetijdsondernemers uit 14 Duitse en Nederlandse Hanzesteden meedoen aan de Hanze Hospitality Challenge. Een maand lang prikkelende opdrachten in je mailbox en gesprekken over gastvrijheid in een besloten Facebook groep. Hierbij stonden drie deelthema’s centraal: Culturele verschillen tussen Duitse en Nederlandse bezoekers Het Hanzegevoel en het Hanzeverhaal Gastvrijheid in theorie en praktijk Aan de Duitstalige Challenge deden 19 deelnemers mee, bij de Nederlandstalige Facebook groep stond de teller op 108 volgers. Kwantiteit is niet altijd hetzelfde als kwaliteit, dat bleek ook nu weer. Want de deelnemers aan de Duitse challenge veroorzaakten met elkaar ongeveer…

10 juni Werkgelukshow en gratis Werkgeluk Challenge

Bestel nu je gratis tickets voor de online Werkgelukshow op donderdagavond 10 juni! Van 19.00 tot 20.00 uur live vanuit de Wuestman studio in Harderwijk Een initiatief van de Gemeente Harderwijk m.m.v. de Geluksacademie Met Arthur Noordermeer: directeur Wuestman Wat heeft het thema werkgeluk Wuestman gebracht en wat zijn daarbij cruciale succesfactoren? Milou de Loijer: onderzoeker Hogeschool Arnhem-Nijmegen (facility management) Happy back to work – de research bij Wuestman en de primeur van de resultaten Daniëlle van Dusschoten: Werkgelukregelaar bij Yellow Arrow Meer motivatie en productiviteit en minder verloop en verzuim… hoe regel je dat? Wim Oolbekkink: partner Performance Happiness…

Gratis Social Media Challenge voor winkeliers en anderen in Zwartewaterland

De Gemeente Zwartewaterland organiseert samen met Hanzesteden Marketing een social media challenge voor alle vrijetijdsondernemers in Hasselt, Genemuiden, Zwartsluis en andere plaatsen in de gemeente. Ook ondernemers uit de andere Hanzesteden mogen meedoen. Op die manier willen de Hanzesteden hun online gastvrijheid voor Nederlandse en Duitse bezoekers versterken. Daarmee willen we ondernemers en instellingen faciliteren om meer te doen met hun Hanze DNA en met hun online klantencontacten. Diezelfde week starten ook vergelijkbare challenges in Zutphen en Elburg. In deze steden starten we vanaf september een 30 dagen challenge voor de deelnemers: 30 dagen achter elkaar aan de slag met…

Hospitality Challenge voor recreatie, cultuur en toerisme

Een maand lang gratis online training in Hanzestad Kampen Kampen Partners organiseert samen met Hanzesteden Marketing een hospitality challenge voor alle vrijetijdsondernemers, culturele organisaties en anderen in de gemeente Kampen. Ook ondernemers uit de andere Hanzesteden mogen meedoen. Op deze manier willen de Hanzesteden juist in coronatijd hun gastvrijheid voor Nederlandse en Duitse bezoekers versterken. Challenge Organisator Roeland Tameling heeft er zin in: “De winkels zijn open, de maatregelen worden stap voor stap versoepeld. En dus komen er steeds meer Nederlandse en Duitse gasten naar Kampen. Daar zijn we allemaal wel aan toe. Een van de manieren om je daarop…

Kennistransfer Hanzesteden uit de startblokken

Het is voor de vrijetijdseconomie in onze Hanzesteden belangrijk dat gasten goed ontvangen worden. Toerisme VAN en Marketing Oost zijn daarom aan de slag gegaan met een project om grensoverschrijdende samenwerking tussen Duitse en Nederlandse Hanzesteden te versterken de gastvrijheid te verbeteren en ondernemers in deze steden te ondersteunen.   Terugblik: social media challenges Doesburg en Zwolle In april zijn we gestart met de eerste trainingen waarmee ondernemers en anderen leerden hoe ze sociale media kunnen inzetten voor meer interactie, een betere gastvrijheid en uiteindelijk meer omzet. Dit gebeurde in de vorm van ‘challenges’: ze kregen een maand lang huiswerkopdrachten…

Een terugblik op de Social Media Challenge Ommen

De Social Media Challenge zit er alweer op in Ommen. 42 vrijetijdsondernemers werden uitgedaagd om 30 dagen lang met praktische tips en trucs aan de slag te gaan zodat ze via Facebook, Instagram en Google (nog) meer interactie en bereik kunnen genereren voor hun zaak. Uit reacties van de deelnemers valt op te maken dat dit succesvol was. Een paar citaten: “ Heel erg bedankt!!Ik vond het Super leuk en heb veel inspiratie opgedaan. En merk nu al het verschil 😄👍🏻💪🏻 (Contact met de klant, plaatsen van berichten op Facebook). Het wordt steeds leuker🤩 Wat ik ook super fijn vond…