Hospitality Challenge voor recreatie, cultuur en toerisme

Hospitality Challenge voor recreatie, cultuur en toerisme

Een maand lang gratis online training in Hanzestad Kampen

Kampen Partners organiseert samen met Hanzesteden Marketing een hospitality challenge voor alle vrijetijdsondernemers, culturele organisaties en anderen in de gemeente Kampen. Ook ondernemers uit de andere Hanzesteden mogen meedoen. Op deze manier willen de Hanzesteden juist in coronatijd hun gastvrijheid voor Nederlandse en Duitse bezoekers versterken.

Challenge

Organisator Roeland Tameling heeft er zin in: “De winkels zijn open, de maatregelen worden stap voor stap versoepeld. En dus komen er steeds meer Nederlandse en Duitse gasten naar Kampen. Daar zijn we allemaal wel aan toe. Een van de manieren om je daarop voor te bereiden is je medewerkers gratis mee te laten doen aan de Hospitality Challenge die start op 7 juni aanstaande.” In een maand krijgen alle deelnemers leuke en prikkelende opdrachten om de hartelijkheid van Hanzestad Kampen op een nog hoger niveau te brengen. “En het levert ook interessante contacten op dankzij de bijbehorende Facebook groep www.facebook.com/groups/hanzehospitalitychallenge . Doen jullie mee?”

Kick-off

Maandagavond 7 juni vindt de online kick-off plaats. Gastvrijheidsexperts Nina Krockow en Hester Timmerman delen hun kennis tijdens een interactieve workshop, Sarel Tempel van Toerisme VAN vertelt sterke Hanzeverhalen en Roeland Tameling geeft een bondige update over de plannen van Kampen Partners. Alle deelnemers kunnen vragen stellen over de opzet van de hospitality challenge, die de dag erna begint. Op de website www.hanzestedenmarketing.nl staat meer informatie over de aanpak. Online aanmelden voor de kick-off en de challenge is gratis, maar wel verplicht.

Internationale samenwerking

Kampen en 13 andere Hanzesteden in de Duits-Nederlandse grensregio werken grensoverschrijdend samen met steun van de Europese Unie (INTERREG-project). Het doel is de Hanzebeleving bij zowel de bezoeker als de inwoner te versterken. Het project wordt gecoördineerd door Toerisme VAN en Marketing Oost (Hanzesteden Marketing).