Social media tips in lockdown periode

Social media tips in lockdown periode

Tips van Hester Timmerman voor ondernemers en andere geïnteresseerden in onze social media challenges:

“Het is nog steeds belangrijker dan ooit om in beeld te zijn, te blijven en te komen bij jouw klanten en volgers. Want alles lijkt er op dat de maatregelen langer van kracht zullen blijven.

In deze bizarre tijden is het het juiste moment om in contact te blijven met je volgers en in nieuwe mensen jouw laten leren kennen. Het is ontzettend druk op social media. En dus is het belangrijk om relaties op te bouwen, de mensen aan je te blijven binden, de fans en volgers te helpen zodat ze je niet vergeten en ambassadeurs worden van jouw bedrijf.”

Hieronder vind je een aantal inspiratietips voor berichten die je kunt schrijven. Zo blijf je zichtbaar en wanneer we dan weer overgaan naar het normale leven, dan zit je al in het hoofd van jouw doelgroep en zullen ze je niet vergeten.

  • Bedank je klanten en je medewerkers. Laat die harde werkers zien, en bedank de mensen die bij je bestellen.
  • Stel in een bericht vragen aan je volgers. Zorg er voor dat de vragen bij deze tijd horen. Bijvoorbeeld: Vraag naar wat ze als eerste gaan doen als de wereld weer normaal is. Vraag naar hobby’s, welke film ze aanraden op Netflix, naar wat ze het meeste missen.
  • Deel een positief bericht. Een quote of een citaat om de mensen wat positiviteit te geven. En als je vraagt om reacties, of naar de quote die zij het mooist vinden, dan geef je positiviteit en ook likes en reacties. Of deel juist een hele grappige afbeelding die inspeelt op de tijd waarin we nu leven. Je brengt een glimlach, een goed gevoel. Blijf wel weg van politieke discussies en hou het positief.
  • Wat is er veranderd in jouw bedrijf, dienstverlening? 
    Ben je (tijdelijk) gesloten?
    Hoe kunnen de mensen je bereiken?
    Hoe kunnen de mensen bij je kopen en steunen in deze tijd: Openingstijden, online bestellen, bezorgen?
    Zorg er voor dat alle de bovenstaande informatie op je social media kanalen en je website bijgewerkt is.
    Werk je samen met andere bedrijven? Laat het zien!
  • Een blik achter de schermen
    Wat is er veranderd? Laat het zien.
    Hoe ziet jouw werkplek er uit? Wat ben je aan het doen?
  • Deel wat wel kan
    Bij jouw bedrijf, maar ook bijvoorbeeld wat je nog wél kunt doen.
  • Deel mooie herinneringen Kijk met plezier terug. Dat hoeft echt niet alleen op de Throwback Thursday. Deze berichten zorgen voor betrokkenheid en jij kunt jouw dankbaarheid tonen en hoop voor de toekomst. Want niets is meer vanzelfsprekend toch?

 

Zorg er voor dat de mensen je niet vergeten. Houd ze betrokken bij je, zodat ze je blijven steunen. Nu en straks als we richting normaal gaan.