Een terugblik op de Social Media Challenge Ommen

Een terugblik op de Social Media Challenge Ommen

De Social Media Challenge zit er alweer op in Ommen. 42 vrijetijdsondernemers werden uitgedaagd om 30 dagen lang met praktische tips en trucs aan de slag te gaan zodat ze via Facebook, Instagram en Google (nog) meer interactie en bereik kunnen genereren voor hun zaak.

Uit reacties van de deelnemers valt op te maken dat dit succesvol was. Een paar citaten:

“ Heel erg bedankt!!Ik vond het Super leuk en heb veel inspiratie opgedaan. En merk nu al het verschil 😄👍🏻💪🏻 (Contact met de klant, plaatsen van berichten op Facebook). Het wordt steeds leuker🤩 Wat ik ook super fijn vond is: Bij vragen aan jullie werd er ook snel gereageerd👍🏻”

En

“Bedankt voor deze leerzame en inspirerende challenge! Ik ben nog lang niet overal aan toe gekomen, maar probeer iedere keer weer iets op te pakken uit jullie e-mails. Ik merk nu al verschil met een maand geleden, heel blij mee👍😃”

Naast de verschillende acties die zijn opgepakt, hebben de deelnemers ook met elkaar afgesproken om allemaal dezelfde hashtag voor Ommen te gebruiken. Want mensen volgen en zoeken via #hashtags dus dat is dan direct meegenomen voor de ondernemers. Niet verrassend, maar wel belangrijk: er is gekozen voor #Ommen en #Vechtdal.

Iedereen die alsnog de opdrachten wil doen, kan zich gratis aanmelden voor de Facebook groep op https://www.facebook.com/groups/socialmediachallengeommen. Daar staan de opdrachten en reacties van deelnemers opgeslagen.

Ook leuk om te weten: de omslagfoto van de Facebook groep is gemaakt door een van de deelnemers en in overleg met de deelnemers geselecteerd. Mooi initiatief toch!