Challenges

Vrijetijdseconomie

 

Online centrum marketing Challenge

Iedere binnenstadsondernemer die klanten wil moet zich juist nu (online) profileren. Dat levert meer bekendheid, meer bereik en meer mensen in je zaak op. Voor de gezamenlijke marketing van je binnenstad is dit ook belangrijk, want als jullie bezoekers willen trekken moeten jullie jezelf ook online op de kaart zetten als binnenstad met een breed en interessant vrijetijdsaanbod. Daaronder vallen dus ook leuke, verrassende winkels en horecazaken! Dat aanbod verkoopt zich niet vanzelf, daarvoor moeten de binnenstadsondernemers zelf actief promotieactiviteiten ontplooien naast de gezamenlijke marketinginspanningen van centrummanagement en citymarketing.

Om ondernemers daartoe te verleiden hebben we een exclusieve variant op de Social Media Challenge speciaal voor vrijetijdsondernemers opgezet. Het concept: na een inspirerende online bijeenkomst met alle deelnemers starten we een 30 dagen challenge voor de deelnemers: 30 dagen achter elkaar aan de slag met concrete huiswerkopdrachten voor een duurzaam effect. De deelnemers krijgen regelmatig via e-mail ondersteuning, tips en prikkelende vragen. En via een Facebook groep waar volop interactie en plezier is. De oefening kost per dag slechts 10 minuten voor de deelnemers.

doelgroep: detailhandel, horeca, culturele sector, evenementenorganisatoren, overige vrijetijdsondernemers

aantal deelnemers: groepsgewijs (15- 75 personen)

duur: 30 dagen, inclusief 1 startbijeenkomst en 30 opdrachten

trainer(s): Hester Timmerman, Roeland Tameling

prijs: € 5.000,- excl. 21% BTW

meer info of direct aanmelden: bel 06-17453490 of mail info@onlinechallenge.nl 

 

 

 

Hospitality Challenge

Iedere vrijetijdsondernemer die klanten wil moet zich juist nu (online en fysiek) met zijn gastvrijheid en rode loperaanpak profileren. Dat levert meer positieve bekendheid, meer bereik en meer mensen in je zaak op.

In 30 dagen sturen we de deelnemers via E-mail en Facebook dagelijks een korte huiswerkopdracht. Natuurlijk zorgen we ook voor de benodigde begeleiding tijdens deze 30 daagse uitdaging.

Bij de opdrachten in het kader van de Hospitality Challenge nemen we de deelnemers verder mee in de wereld van gastvrijheid. Ze krijgen concrete opdrachten die leiden tot inspiratie en nieuwe en vooral gastvrije inzichten. Met onder meer:

  • Inzicht in wat gastvrijheid echt inhoudt
  • Inzicht in wie de gast is en wat haar doel, behoeften en verwachtingen zijn
  • Inzicht in wat het effect is van gastvrijheid voor de gast, het bedrijf en voor jezelf
  • Inzicht in de Guest Journey
  • Het leren creëren van de WOW! -beleving
  • Inzicht in de grenzen van- en belemmeringen in gastvrijheid
  • Ontdekken hoe de gast positief verrast kan worden
  • Inspiratie op doen aan de hand van aansprekende voorbeelden
  • Hoe om te gaan en in de spelen op een negatieve ervaring van de gast
  • Hoe gastheerschap toe te voegen aan communicatie. Online, offline. In woord en in gedrag
  • Gastheerschap en social media

doelgroep: detailhandel, horeca, culturele sector, evenementenorganisatoren, overige vrijetijdsondernemers

maatwerk voor andere sectoren ook leverbaar

aantal deelnemers: groepsgewijs (15- 75 personen)

duur: 30 dagen, inclusief 1 startbijeenkomst en 30 opdrachten

trainer(s): Hester Timmerman, Roeland Tameling

prijs: € 5.000,- excl. 21% BTW

meer info of direct aanmelden: bel 06-17453490 of mail info@onlinechallenge.nl 

City Marketing & Management

 

Citymarketing Challenge

De Citymarketing Challenge is de nieuwste, meest flexibele citymarketing training voor jou en als je wilt ook voor je collega’s. Je krijgt wekelijks opdrachten, die worden besproken tijdens bijeenkomsten online. Woorden en daden dus. Aan de hand van de grootste zonden en beste citymarketing tips krijg je de essentials van citymarketing, branding en destinatiemarketing onder de knie.

  • Zowel individueel als in teamverband mogelijk
  • Coaching én actie

 

Small challenge: 7 weken met don’ts

Medium challenge: 10 weken met do’s

Large challenge: 17 weken do’s & don’ts + bonusmateriaal

doelgroep: citymarketeers, overheden, adviseurs, studenten en andere betrokkenen bij de vakgebieden citymarketing, destinatiemarketing, gebiedsmarketing en -management

aantal deelnemers: individueel en groepsgewijs (2- 75 personen)

duur: 7 weken / 10 weken / 18 weken (1 sessie en opdracht per week)

trainer(s): Roeland Tameling, Michiel van der Schaaf, Emiel Kuijpers, Marco van Hoek, Richard Stomp

prijs: € 1.250,- tot € 2.750,- excl. 21% BTW

meer info of direct aanmelden: bel 06-17453490 of mail info@onlinechallenge.nl 

 

Veilig Ondernemen Challenge

Veel mensen werken nu vanuit huis en dat levert ideale omstandigheden voor inbrekers op. Daar kun je praktische acties tegen ondernemen. Want voorkomen is beter dan genezen. Maar Veilig Ondernemen is veel meer dan dat. Denk maar aan brandveiligheid van je pand en je voorraden. Aan een schone, prettige bedrijfsomgeving waar je medewerkers en klanten zich op hun gemak voelen. Schoon, heel en veilig. Dat zijn de kernwoorden van deze challenge.

In dertig dagen gaan de deelnemende facility managers van een bedrijventerrein of winkelcentrum dagelijks aan de slag met eenvoudige tips en opdrachten van experts die bij de politie, brandweer en de parkmanagement of binnenstadsmanagement organisatie werken. Met zichtbare, concrete resultaten voor de ondernemer. En een veiliger bedrijventerrein of winkelcentrum. Want het hoeft niet duur te zijn, er zijn eenvoudige verbeteracties op te pakken en kost minder tijd dan je zou denken. Het is gewoon een kwestie van aan de slag gaan. Wij helpen je om in actie te komen en resultaat te boeken binnen een maand.

En het leuke is: omdat we ook ervaringen met elkaar uitwisselen in de deelnemersgroep, versterk je ook je netwerk met collega’s die tegen dezelfde dingen aanlopen als jij. Gedeelde smart is halve smart en gedeeld succes is dubbel feest!

Deelname is vrijwillig, maar niet vrijblijvend.
We starten met een online kick-off bijeenkomst. Meteen een mooi moment om kennis te maken met de andere deelnemers en de wijkagent. Vanaf de dag erna krijgen de deelnemers vervolgens dagelijks een mini-opdracht in hun mailbox:
• Dag 1-10: tips van de politie
• Dag 11-20: tips van de brandweer
• Dag 21-30: tips van de parkmanager of binnenstadsmanager

doelgroep: parkmanagement organisaties, binnenstadsmanagement organisaties, winkeliers- en ondernemersverenigingen

aantal deelnemers: groepsgewijs (15- 75 personen)

duur: 30 dagen

trainer(s): Roeland Tameling

prijs: € 5.000,- excl. 21% BTW

meer info of direct aanmelden: bel 06-17453490 of mail info@onlinechallenge.nl 

Samenwerking

 

Communicatiestijlen Challenge

Jezelf en de ander beter begrijpen. Daarvoor gebruiken wij bijna dagelijks (bewust en onbewust) het DISC model. Hiermee kun je je eigen sterke kanten beter herkennen, andere mensen beter inschatten en vooral beter begrijpen. Kortom: een challenge om de effectiviteit van mensen, teams en organisaties te vergroten. Want inzicht in de DISC-stijlen draagt bij aan het benutten en erkennen van talenten. Hierdoor zie je dat teams beter gaan samenwerken.

In de challenge komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Gedragstijlen
  • Checklist Zelfinschatting 
  • Tijdmanagement
  • Leidinggeven
  • Teamwerk
  • Verkoop: communicatie met klanten
  • Partnerschap
  • Opvoeding van kinderen
  • Persoonlijke aanpassingsstrategie

doelgroep: mensen die behoefte hebben aan persoonlijke ontwikkeling en teamontwikkeling

aantal deelnemers: groepsgewijs (15- 75 personen)

duur: 20 opdrachten, 4 sessies in 10 weken

trainer(s): Roeland Tameling

prijs: € 5.000,- excl. 21% BTW

meer info of direct aanmelden: bel 06-17453490 of mail info@onlinechallenge.nl 

 

Experimental Travel

Onbekenden gaan samen ‘op reis’ door hun stad/regio (of juist een andere!) en leren zo elkaar en de stad op een verrassende manier kennen. Een luchtige manier om samenwerking in nieuwe of bestaande teams te bevorderen.

Hiervoor gebruiken we een methodiek die is bedacht door het Franse LAboratoire de TOURisme EXpérimental: Experimental Travel. Dat is een nieuwe benadering van toerisme waarbij bezoekers niet de gewone toeristische attracties bezoeken (of in ieder geval niet met de gewone aanpak), maar ze laten leiden door een gril.

Experimenteel toerisme is dus een alternatieve vorm van toerisme waarbij bestemmingen niet worden gekozen op basis van hun standaard toeristische attractie, maar op basis van een idee of experiment. Het omvat vaak elementen van humor , serendipiteit en toeval.
Enkele voorbeelden:

  • Alfatoerisme – waarbij de deelnemers de eerste straatnaam (alfabetisch) op een kaart vinden en de laatste straat, een rechte lijn (of een andere gewenste figuur) tussen hen trekken en het pad tussen de twee punten bewandelen.
  • Afwisselend reizen – waarbij het groepje evenementenbezoekers het startpunt verlaat, rechtsaf slaat, linksaf slaat bij de volgende kruising, rechtsaf slaat bij de volgende, enzovoort, waarbij elke richting wordt afgewisseld, totdat ze niet verder kunnen gaan vanwege een obstructie.
  • Sagittatourism – waarbij een persoon een pijl (vaak een dartpijl) op een kaart gooit en de deelnemers naar de plaats reizen waar de pijl op de kaart is geraakt.

doelgroep: organisaties die aan teambuilding willen doen. Profit- en non-profit.

aantal deelnemers: groepsgewijs (2- 2.000 personen)

duur: 1 – 50 reizen, in overleg te bepalen

trainer(s): Roeland Tameling, Jos Hogenbirk

prijs: vanaf € 750,- excl. 21% BTW

meer info of direct aanmelden: bel 06-17453490 of mail info@onlinechallenge.nl 

Let op: deze challenge is wel coronaproof, maar niet online 🙂

Creativiteit

 

Ideeënsport Challenge

De basisgedachte achter Ideeënsport is dat je 20 ideeën per dag verzint. Als training voor je creativiteit EN omdat het gewoon fun is (teveel mensen kunnen hun aangeboren creativiteit niet kwijt in het werk, Ideeënsport is hun nieuwe speelplaats). Als je meedoet ben je na een jaar gegarandeerd 20 keer creatiever dan toen je begon.

Ideeënsport staat voor drie dingen:

  1. Train: Een sportschool waarin we onze creatieve spier dagelijks sterker maken.
  2. Solve: Een manier om spelenderwijs oplossingen vinden voor onze problemen.
  3. Play: Een plek waar we creatief spelen en ideeën verzinnen voor ons plezier.

doelgroep: mensen en organisaties die hun creativiteit/innovativiteit willen vergroten

aantal deelnemers: individueel en groepsgewijs (2- 2.999 personen)

duur: 365 dagen, elke dag 1 opdracht / 21 dagen met begeleiding / op maat

trainer(s): Richard Stomp

prijs: vanaf € 0,- excl. 21% BTW

Inbegrepen:
• E-book en/of
• E-course
• Webinar
• E-workshop

meer info of direct aanmelden: kijk op ideeensport.nl , bel 06-17453490 of mail info@onlinechallenge.nl 

 

20×20 Challenge

Met het 20×20 presentatieformaat gebruik je 20 gekozen afbeeldingen die elk gedurende 20 seconden blijven staan voordat de volgende slide wordt getoond. Met andere woorden, je hebt precies 400 seconden om je verhaal te vertellen, met visuals als leidraad. Niet meer. Niet minder.

Het 20×20 format helpt je korte, krachtige presentaties te geven die boeiend, gedenkwaardig en gemakkelijk te delen zijn. Wij ondersteunen je bij het maken van die presentatie, van de voorbereiding tot het moment supreme. Maar we begeleiden je desgewenst ook met het organiseren van een event van A tot Z!

Wim Oolbekkink is organizer van PechaKucha night Veenendaal. PechaKucha betekent “geroezemoes” in het Japans. Deze creatieve uitlaatklep begon in 2003 als nachtelijke bijeenkomsten in Tokio door twee gerenommeerde architecten. Sindsdien hebben drie miljoen mensen wereldwijd PechaKucha-evenementen bijgewoond en mogen meer dan 1000 steden zich PechaKucha city noemen. Voor de zakelijk markt wordt in afstemming met Pechakucha Tokyo de naam 20×20 format gehanteerd.

doelgroep: mensen in bedrijven, scholen en alle andere plekken waar presentaties worden gegeven

aantal deelnemers:  individueel of groepsgewijs (5- 25 personen)

duur: basistraining 14 sessies, verspreid over 14 dagen in 7 weken

trainer(s): Wim Oolbekkink, Roeland Tameling

prijs: vanaf € 3.000,- excl. 21% BTW

meer info of direct aanmelden: bel 06-17453490 of mail info@onlinechallenge.nl 

Social Media Marketing

 

Social Media Challenge – Essentials

In de basisversie van de Social Media Challenge gaan we met de deelnemers aan de slag met de volgende communicatiekanalen en opdrachten:

  1. De basis.

In kaart brengen: “begin even met nadenken wie je wilt bereiken.”

  1. Gevonden worden.

Op de kaart zetten: “haal meer uit Google Mijn Bedrijf.”

  1. Vrienden worden.

Je visitekaartje afgeven: “Maak op Facebook vrienden voor het leven.”

  1. Foto’s en video’s.

Een virtuele ansichtkaart sturen: “Een beeld op Instagram zegt meer dan duizend woorden.”

 

We nemen de ondernemers dus aan de hand langs verschillende platforms. In ieder geval worden behandeld: Google, Facebook en Instagram. Mocht je specifieke behoeften hebben om andere platforms aan bod te laten komen, dan kunnen we één van de drie genoemde online media vervangen door bijvoorbeeld Foursquare, Twitter, Zoover, Tripadvisor of LinkedIn.

30 dagen. 30 opdrachten. 30 zichtbare resultaten.

Maar ook:

  • Waardevolle feedback van je collega deelnemers
  • Tips & trucs van een zeer ervaren social media expert
  • Een verrassend cadeautje na afloop waar je nog jaren plezier van hebt

doelgroep: detailhandel, horeca, culturele sector, evenementenorganisatoren, overige vrijetijdsondernemers

aantal deelnemers: groepsgewijs (15- 75 personen)

duur: 30 dagen

trainer(s): Hester Timmerman, Roeland Tameling

prijs: € 5.000,- excl. 21% BTW

meer info of direct aanmelden: bel 06-17453490 of mail info@onlinechallenge.nl 

 

Social Media Challenge – Pro

Het zal je niet verrassen, maar na 30 dagen ben je als gemiddelde ondernemer nog niet uitgeleerd. De 30 dagen challenge is immers met name een proeverij van verschillende sociale media kanalen, waarbij vooral een aantal basics aan bod komt. Dat is ook nodig, om voldoende laagdrempelig te blijven voor de deelnemers. Deze aanpak is immers bedoeld om mensen concreet in beweging te krijgen, in tegenstelling tot de meeste social media workshops die blijven steken in vrijblijvendheid.

De challenge voor gevorderden bestaat uit een aantal bouwstenen, waaruit we in overleg met de opdrachtgever de meest relevante onderwerpen selecteren:

  • Verdiepingsslag voor een populair platform: Google, Facebook, Instagram,…
  • Een specifiek sociaal medium dat nog niet is behandeld: Pinterest, WhatsApp, TikTok enz.
  • Review sites, van Tripadvisor tot TrustPilot
  • Vloggen: techniek, inhoud en (inter)actie
  • Wat maakt uw merk bijzonder?
  • Enzovoorts

doelgroep: detailhandel, horeca, culturele sector, evenementenorganisatoren, overige vrijetijdsondernemers

aantal deelnemers: groepsgewijs (15- 75 personen)

duur: 30 dagen

trainer(s): Hester Timmerman, Roeland Tameling

prijs: € 5.000,- excl. 21% BTW

meer info of direct aanmelden: bel 06-17453490 of mail info@onlinechallenge.nl 

Duurzaam

 

De BouwApp Challenge

Ben jij een gebruiker van De BouwApp? Dan is deze challenge echt iets voor jou! In een maand word je van een ‘gewone’ BouwApp gebruiker een heuse BouwApp Pro! 

Samen met andere gebruikers ga je aan de slag met 20 praktische opdrachten waarmee je de interactie nog meer verhoogt, omwonenden nog beter informeert en het rendement van je inspanningen zichtbaar toeneemt. Met content opdrachten, handige tools en deskundige ondersteuning van ervaren experts. En het leuke is: het is nog gratis ook!

Voor wie het nog niet wist: De BouwApp is dé omgevingscommunicatie applicatie VAN omwonenden VOOR omwonenden. Niet zomaar een applicatie waarmee je met de omgeving van een project kan communiceren. Wanneer je eerlijk bent naar jouw projectomgeving, dan zal er een basis zijn voor breed draagvlak.  

doelgroep: gebruikers van De BouwApp

aantal deelnemers: groepsgewijs (15- 75 personen)

duur: 30 dagen

trainer(s): Mark van der Kooi, Roeland Tameling

prijs: gratis voor gebruikers van De BouwApp

meer info of direct aanmelden: bel 06-17453490 of mail info@onlinechallenge.nl 

 

SDG Challenge

De Sustainable Development Goals (SDGs) van de Verenigde Naties helpen organisaties om invulling te geven aan duurzaamheid. Deze 17 duurzame ontwikkelingsdoelen omvatten drie dimensies van duurzame ontwikkeling; sociaal, economisch en ecologisch. De agenda is universeel; voor alle landen, rijk en arm. Ook voor Nederlandse organisaties is het een inspirerende leidraad.

Tijdens de SGH Challenge worden Nederlandse organisaties aangezet om een concrete bijdrage te leveren aan de 17 SDG’s. Deelnemers leren, inspireren en reflecteren. Zo worden de SDG’s onderdeel van je strategie. Dat is goed voor de wereld, maar zeker ook goed voor je eigen organisatie. Duurzame organisaties kunnen beter concurreren, hebben een grotere merkwaarde en zijn populaire werkgevers.

doelgroep: ondernemingen, onderwijsinstellingen, overheden en overige organisaties

aantal deelnemers: groepsgewijs (5- 25 personen)

duur: 20 sessies in 20 weken

trainer(s): Wim Oolbekkink, Roeland Tameling, Rik van Breda

prijs: € 5.000,- excl. 21% BTW per deelnemer

meer info of direct aanmelden: bel 06-17453490 of mail info@onlinechallenge.nl 

5.000

Online Centrum Marketing

Leve de binnenstad! Zet met sociale media jullie ondernemers op de kaart.

Bestel nu

5.000

Hospitality

Online en in je zaak gastvrij zijn levert veel op!

Bestel nu

2.500

Citymarketing

Tien tips, zeven zonden, vijf experts.

Bestel nu

5.000

Veilig Ondernemen

Voor een schoon, heel en veilig bedrijventerrein of winkelcentrum

Bestel nu

3.900

Communicatiestijlen

Jezelf en de ander beter begrijpen met het DISC model.

Bestel nu

1.500

Experimental Travel

Coronaproof surprise teambuilding in de buitenlucht.

Bestel nu

0,-?! 🙂

Ideeënsport

Iedere dag 100 nieuwe ideeën. Het kan gewoon.

Bestel nu

3.000

20×20

Presenteer 20×20=400. More show, less tell. 

Bestel nu

5.000

Social Media Essentials

Van Facebook engagement tot Google Mijn Bedrijf.

Bestel nu

5.000

Social Media Pro

Online interactie voor gevorderen.

Bestel nu

gratis

De BouwApp

Omgevingscommunicatie op een hoger niveau.

Bestel nu

1.500

SDG

Een betere wereld begint bij jouw organisatie.

Bestel nu