Over ons

Welkom bij de Online Challenge Academy

Het trainingsinstituut dat meer doet dan kennis delen voor ondernemende mensen. In onze intensieve trainingen dagen we je uit om in beweging te komen. De Online Challenge Academy is een initiatief van City Result, dat niet voor niets werkt vanuit het motto “geen slogans maar daden”. Dus geen vrijblijvende workshops of hoorcolleges, maar in een afgesproken periode (bijvoorbeeld 30 dagen achter elkaar) aan de slag met concrete huiswerkopdrachten.

• Alle deelnemers krijgen regelmatig (bijvoorbeeld via e-mail en video conferencing) ondersteuning, tips en prikkelende vragen
• De oefeningen zijn duidelijk afgebakend, een gemiddelde challenge kost per dag slechts 20 minuten achter je computer
• Na afronding van de challenge heb je concreet, zichtbaar resultaat om trots op te zijn!

Waarom een challenge doen

Je krijgt zichtbaar resultaat, iedere challenge is compact en concreet. We leren van elkaar, lachen met elkaar. En het is betaalbaar en schaalbaar.

Onze missie

De Online Challenge Academy wil een bijdrage leveren aan een samenleving waarin mensen het beste uit zichzelf en elkaar halen. Door elkaar te helpen met een focus op positiviteit en actie.

Onze visie

Wij geloven in de kracht en potentie van de mens en zijn van mening dat ervarend leren antwoorden en oplossingen biedt voor de hedendaagse uitdagingen, groot en klein.

Onze vakgebieden

Vrijetijdseconomie

Retail (detailhandel)
Binnenstadseconomie
Recreatie & Toerisme

City Marketing & Management

Gebiedsmarketing
Destinatiemarketing
Place branding

Samenwerking

Teams
DISC
Communicatiestijlen

Creativiteit

Toegepaste creativiteit
Van idee naar uitvoering
20×20 presenteren

Social Media Marketing

Online Marketing
E-business
Branding & conversie

Duurzaam

Burgerschap
Sustainable Development Goals
Circulaire economie

 

Contact en advies

Gratis adviesgesprek!

Heb je nog vragen over de challenge aanpak? Of heb je hulp nodig om de challenge te vinden die het beste bij je past? Onze studieadviseurs dr. Annemarie Houkes en mr. Roeland Tameling MC helpen je graag! Ook kun je een gratis challenge adviesgesprek aanvragen op een dag en tijdstip naar keuze.
Bel 06-17453490, mail annemarie@onlinechallenge.nl of roeland@onlinechallenge.nl

 

 

Geslaagde challenges
 

 

Trainers
 

 

Tevreden deelnemers

Vraag informatie


[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]

Populaire trainers

Roeland Tameling

Marketing, retail, communicatie, gebiedsontwikkeling, organisatie

Hester Timmerman

Social media, online marketing, hospitality

Richard Stomp

Creativiteit, citymarketing

Michiel van der Schaaf

Destinatiemarketing, citymarketing

Marco van Hoek

Citymarketing, Strategie

Emiel Kuijpers

Regiomarketing, citymarketing

Samen aan de slag met zichtbaar resultaat

Met onze online challenges leer je door te doen, word je begeleid door topdocenten en kun je je ervaringen uitwisselen met de andere cursisten.
Leerzaam én hartstikke leuk. Start vandaag en maak je ambities waar!

 

Reacties van deelnemers

en opdrachtgevers

 

Paul Reichenbach

Social media challenge Kampen

“Hallo Hester en Roeland, wat een geweldig goed initiatief, deze challenge. Heel goed uitgewerkt ook met goede opdrachten.”

Leo Hoksbergen

Online centrum marketing Challenge Suydersee

“Praktisch en resultaatgericht, precies waar binnenstadsondernemers behoefte aan hebben. En met veel humor, ook belangrijk!”

 
 
 

Meer over onze trainers

Rik van Breda

Duurzaam commercieel succes – Rik helpt organisaties die positief bijdragen aan een meer duurzame, eerlijke en gezonde samenleving de wereld te veroveren.
Vanuit zijn intrinsieke motivatie laat hij als interim marketing directeur de commercie vliegen! Zijn expertise: marktintroducties van innovatieve producten en concepten, klantgerichte organisatieverandering en digitalisering van de verkoop.

Vakgebied: Duurzaam

Challenge: SDG Challenge

LinkedIn: Rik van Breda

Marco van Hoek

Marco is werkzaam als senior adviseur en procesmanager ruimtelijke ontwikkeling. Als citymarketeer en econoom heeft hij zich gespecialiseerd in complexe ruimtelijke opgaven, met in het bijzonder de integrale aanpak bij de (her-) ontwikkeling van binnensteden, woonwijken, bedrijventerreinen, kenniscampussen en sport- en recreatiegebieden. Tevens is hij gastdocent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, Hogeschool Arnhem Nijmegen, Fontys Hogeschool Eindhoven en de Technische Universiteit Delft. Als directeur/eigenaar van City Consult verbindt hij zijn inhoudelijke expertise aan het samenbrengen van verschillende specialisten en belanghebbenden om tot een duurzame ontwikkeling te komen. City Consult werkt samen met het Citymarketing Collectief, Strategis Groep en Nwe Stadsontwikkelaars.

Zijn specifieke aandacht gaat uit naar het betrekken van de eindgebruikers (bewoners, ondernemers, maatschappelijke organisaties) bij het proces. Marco is een echte teamspeler, waarbij in de samenwerking met anderen zijn communicatieve vaardigheden, enthousiasme en passie voor het vak optimaal tot zijn recht komen.

Specialiteiten: Advisering, project- en procesmanagement, citymarketing/branding, communicatie, coaching, workshops, colleges en presentaties geven, bemiddeling, kennisuitwisseling

Vakgebied: City Marketing & Management

Challenge: Citymarketing

LinkedIn: Marco van Hoek

Jos Hogenbirk

Samen met zijn collega Melvin Brandenburg van Kamper Events ondersteunt Jos de Online Challenge Academy bij Experimental Travel en bij de  praktische organisatie van grootschalige evenementen. 

Kamper Events is een evenementenbureau met een visie, een visie op ondernemen en de omgeving waarin zij ondernemen. Binnen hun bedrijf staan zowel gastvrijheid als goede communicatie voorop, Jos en Melvin zetten zich dagelijks in om hun gasten en klanten in hun verwachtingen te overtreffen.

Kampen is hun thuisbasis. Een stad met veel cultuur, prachtige monumentale panden en een schitterend stadsaanzicht. Als evenementenbureau exploiteren zij enkele van de mooiste monumenten van Kampen, de Nieuwe Toren, de Cellebroederspoort en de Koornmarkspoort.

Vakgebied: Creativiteit

Challenge: Experimental Travel

LinkedIn: Jos Hogenbirk

Mark van der Kooi

Mark is eigenaar en bedenker van de BouwApp. Deze app helpt aannemers en opdrachtgevers om de omgeving van hun projecten beter, sneller en leuker te informeren over hoogte- en hinderpunten.

De BouwApp scoort goed bij tender en emvi-aanbestedingen en zorgt bij projecten voor meer begrip en draagvlak bij de omgeving.
Naast informatie zenden weet je dankzij de tevredenheidsmonitor ook altijd wat er in de omgeving speelt. Zo wordt je project een nog groter succes en helpt de data uit de BouwApp je bij het winnen van nieuwe aanbestedingen.

Vakgebied: Duurzaam

Challenge: De Bouwapp

LinkedIn: Mark van der Kooi

Emiel Kuijpers

Emiel is gespecialiseerd in city- en regio- en vastgoedmarketing. Was betrokken bij de marketing van Kampen, Baarn en de Drechtsteden. Adviseerde o.a. de gemeente Moerdijk, Etten-Leur en Leidsche Rijn Centrum. Heeft eerder marketingervaring opgedaan bij Holland Casino en De Efteling. Bergen op Zoom won, met Kuijpers als Citymarketeer, verschillende nationale prijzen waaronder de Nationale Citymarketing Trofee en de Nationale Citymarketing Stimuleringsaward. Momenteel verantwoordelijk voor het merk Brainport Eindhoven en is hij een van de medeoprichters van het Citymarketing Collectief.

Vakgebied: City Marketing & Management

Challenge: Citymarketing

LinkedIn: Emiel Kuijpers

Wim Oolbekkink

Wim is programmamanager bij stichting SBI/ Campus Landgoed Zonheuvel in Doorn. Hij geeft samen met anderen vorm aan de missie van SBI op landgoed Zonheuvel rond arbeidsverhoudingen, SDG’s , Dialoog en Kunst en Cultuur.

Daarnaast is hij zelfstandig ondernemer met Performance Happiness, een organisatieontwikkelingsbureau dat werkgeluk centraal stelt. Onderzoek wijst uit dat presteren en je gelukkig voelen in je werk hand in hand gaan. Wim en zijn collega’s zorgen voor inzicht en skills in Performance Happiness: wat is het, hoe kun je het zelf versterken? Wat moet je wel en niet doen als je leiding geeft? Hoe zorg je als werkgever voor de juiste randvoorwaarden?

Verder is Wim:

  • Aanjager SDG House Utrechtse Heuvelrug
  • Coördinator Earth Charter Nederland
  • Global Partner iOpener Institute for People and Performance Oxford
  • Organizer Pecha Kucha Night Veenendaal

Vakgebied: Creativiteit. Duurzaam

Challenge: 20×20 presenteren

LinkedIn: Wim Oolbekkink

Michiel van der Schaaf

Ervaren directeur met een lange staat van dienst en een groot netwerk op het snijvlak van markt en overheden. Ervaring in zowel bedrijfsleven als non-profit. Sterk in visie, strategie, management, marketing, communicatie en educatie. Is gewend om onder druk zorgvuldig de juiste beslissingen te nemen. Publiek-private samenwerking onder het oog van een groot publiek en in aanwezigheid van uiteenlopende publieke en private partners is een speelveld waar je de juiste spelers moet opstellen en aanspelen. In het bijzonder ten tijde van (de Corona) crisis.

Vakgebied: City Marketing & Management

Challenge: Citymarketing

LinkedIn: Michiel van der Schaaf

Richard Stomp

Richard heeft meer dan 10 jaar ervaring met alle onderdelen van citymarketing. In de rol van adviseur, projectleider, directeur.

Hij is docent Creativiteit & Innovatie en heeft Ideeënsport opgezet. Logisch toch?

  • 🚴 Wielrenners trainen…
  • ⚽️ Voetballers trainen…
  • 🥊 Boksers trainen…
  • 🎹 Pianisten trainen…
  • 🏌️‍♂️ Golfers trainen…
  • 🎻 Violisten trainen…
  • ♟ Schakers trainen…
  • 🤸 Turners trainen…
  • 🏊🏻‍♂️ Zwemmers Trainen…

Want alleen als ze trainen kunnen ze presteren. Maar bij creativiteit verwachten we dat de ideeën ongetraind komen. We gaan er van uit dat mensen die 99,9% van het jaar niets creatiefs doen, plotseling briljante ideeën zullen verzinnen in de bedrijfs-brainstorm in een duf vergaderzaaltje op woensdagmiddag van 15.30-16.30. Alsof je een ongetrainde fietser in de Tour de France laat starten en nog verwacht dat hij wint ook. Onze stelling is dat je ook je creativiteit moet trainen. Daarom is Richard **ideeënsport** gestart: elke dag 20 ideeën verzinnen. Als training. En vooral ook omdat het heel erg leuk is.

Oh ja. Hij is ook nog

Kortom: Richard is als geen ander gespecialiseerd in creativiteit, innovatie en strategie.

Vakgebieden: City Marketing & Management, Creativiteit

Challenges: Citymarketing, Ideeënsport

LinkedIn: Richard Stomp

Roeland Tameling

Geen slogans maar daden!
Roeland loopt op zonne-energie. En hij kan wel fanatiek zijn, maar Roeland speelt niet om te winnen. Want tegen elkaar spelen is leuk, maar samen spelen is leuker. Dus je begrijpt wel waarom hij dol is op een potje beach ball met zijn voeten in de branding. Als het even kan op het strand van Barcelona, want daar woont een van zijn beste vrienden. Tip: ga naar restaurant Roots and Rolls, vraag naar Erik en doe de groeten van Roeland. Warm welkom gegarandeerd!

En nu even zakelijk. Ga naar www.cityresult.nl en…
– Profiteer van (city)marketing tips, laat je inspireren en zie welke kansen voor samenwerking jullie kunnen pakken.
– Maak kennis met een gedreven, ondernemende marketeer, verbinder en manager.
– Neem een kijkje in zijn priveleven met o.a.:
= Annemarie, Paul en andere mensen die Roeland gelukkig maken
= Persoonlijke interesses van volleybal tot communicatiestijlen en PechaKucha
= Nevenactiviteiten bij YMCA Nederland, de Geluksacademie, Rabobank en Netwerk Citymarketing Nederland

Vakgebieden: Vrijetijdseconomie, City Marketing & Management, Samenwerking, Creativiteit, Social Media Marketing, Duurzaam

Challenges: Social Media Essentials, Social Media Pro, Online Centrum Marketing, Hospitality, Citymarketing, Veilig Ondernemen, Communicatiestijlen, Experimental Travel, Pecha Kucha, SDG

LinkedIn: Roeland Tameling

Hester Timmerman

Je wilt als ondernemer zichtbaar zijn. Vindbaar zijn. In contact komen en blijven. Hester helpt je daarbij.

☆ Voor verschillende opdrachtgevers en evenementen beheert ze de social media kanalen. Van A tot Z. Van planning, het schrijven van de de berichten, tot de webcare, het contact met de fans en volgers. Daarnaast geeft ze social media advies en trainingen, en denkt ze graag mee. Dat doet ze met hart en ziel. En dat is te zien in de resultaten van haar werk.

☆ Gastvrijheid en service is de rode draad in haar leven en is merkbaar bij alles wat ze doet. Dat is iets wat je niet kunt leren, want het is wie je bent.

☆ Hester is daarnaast ook schippersvrouw van Lemsteraak Aukje Zwaantje uit Kampen. Een uniek schip waarmee ze dagtochten varen voor gezelschappen tot 12 personen. Even uitwaaien, echt samen zijn. Ze raadt het iedereen aan.

☆ Gastvrijheid is de kracht van Hester Social Media Advies. Je vindt het terug in de manier waarop ze communiceert en advies geeft op het gebied van social media.

☆ Daarnaast vindt Hester het belangrijk om een stuk van haar tijd te geven. Met hart en ziel zet ze zich in om Hanzestad Kampen in beeld te krijgen. Bij bewoners, bij (potentiële) bezoekers van deze prachtige stad.

Vakgebieden: Vrijetijdseconomie, Social Media Marketing

Challenges: Social Media Essentials, Social Media Pro, Online Centrum Marketing, Hospitality

LinkedIn: Hester Timmerman